onsdag 7 oktober 2009

Att vila sig i form.....





Har varit down några dagar avseende träningen. Måste se det positivt. Kroppen behöver återhämtning lite då och då. Bra att ta dessa dagar i samband med att man ändå inte hinner träna. Idag Onsdag kom dock vändningen. Överhuvudtaget en bra dag med ett bra möte med Hemrehab tillsammans med Carema folket. Känns som vi "pratar" samma språk. Viktigt med ett bra samarbete för att vårdkedjan för de äldre ska fungera så bra som möjligt. Sedan några timmars utbildning för en gruppbostad i Hjälp och förflyttningsmetodik. Eftersom jag i stort sett i hela mitt liv arbetat med funktionshindrade och begåvningshandikappade så känns det lite som att kommahem när man träffar personal inom det området. Kul att jag fick förtroendet att " köra " utbildningarna trots att man har egna sjukgymnaster! På em var planen att jag skulle hålla en kort föreläsning för 10-15 äldrepersoner i HSB Brf Skäggetorp. De har ett eget välutrustat motionsrum där jag skulle försöka att "hjälpa igång" de som var intresserade. De kom 90 personer! Så det blev inte så individuellt som jag hade tänkt mig men kul att jag hela tiden får min tes om att äldre människor är MYCKET intresserade av att hålla sig igång och intresserade av vad som är nyttigt och mindre nyttigt att göra. Kontentan av dagens möte blev att vi kommer att erbjuda ytterligare tillfällen för de som vill ha mera individuella råd.Bilderna från minigymmet i Johannelund som är "fullsatt" 2 förmiddagar varje vecka!
God natt!

Inga kommentarer: