tisdag 12 januari 2010

2010 - cykelåret!



Ja så här ser den ut. Min nya Scott CR-1 Pro. Cykeln beställd hos Bertil Andersson och levereras i början av April. Också träningen är inledd för att det ska bli ett kul cykelår 2010. Fick mail från min cykelkompis Inge i Vetlanda som även han investerat i en ny kolfiber cykel! Det kommer att bli åka av!
Lagt upp en plan som nu i Januari samt Februari kommer att innehålla 3 typer av träning på Friskis & Svettis. Igår en dryg timmes cykling på spinningcykel med 6 inlagda tuffa intervaller upp till i stort sett maxpuls + avslutning med "högkadens" träning i 10 min. Idag 30 min submax cykling kompletterat med styrketräning ffa mage/rygg 20 min. Kommer att komplettera med "mellandagar" med enbart kondition i olika maskiner med syfte att förbränna fett och återhämtning från den lite tuffare träningen. Utgångsstatus 85,1 kg samt 97 cm midjeomfång. Ingen klart uttalad målsättning - men klarar jag att komma under 80 så kommer jag att vara mycket nöjd!

Inga kommentarer: